Lite drinkar igen

Hej, jag har verkligen tappat bloggandet. Anledningen är att jag skriver nu är för att komma ihåg några nya drinkar och shots jag hittade på ikväll.

(Men jag glömde såklart lappen jag skrev ner dem på!!! Därför kommer här lite sköna drinktips till festerna!)

Håll till godo :)





Manhattan Cattis


4cl Famous grouse
1cl mörk vermouth
1cl Monin Amaretto

Skaka med massor av is och servera i litet cocktailglas.


Riccardos favorit

2cl Cointreau
4cl Vodka citron
Tranbärsjuice
Russian

Fyll ett longdrinkglas med is. På med sprit och fyll upp med halva tranbärsjuice och sen på med russian. En skvätt grenadin och en klyfta lime eller citron som dekoration.


Fruktig shit

Cointreau
Malibu
Midori
Passoa

Lika delar skakas med is för att sedan drickas som en shot. Tänk på att cointreau lätt kan ta över smaken om det blir för mycket av den.


Franska flaggan shot

Den här shoten kräver extrem precision och jag klarade själv bara av att göra den en gång. Men den bör definitivt få en plats på sprithimmelen. Otoligt snygg och häftig shot.

Grenadin
Sambuca
Bols blue

Börja med att hälla grenadin i ett shotglas. Häll sambuca över sked ner i glaset så att det SKIKTAR SIG OCH INTE FLYTER IHOP. Gör sedan samma med Bols blue, detta är i princip omöjligt men när man lyckas får man en shot i tre lager som sedan smakar ganska pepprig lakritz. Godare än ren sambuca enligt mig.



Nu kommer jag inte ihåg några fler drinkar från ikväll. Känns jävligt synd på en sån bra lista som jag hade gjort!
Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Tina

Jo jag har haft en trevlig helg, själv?

2010-05-09 @ 07:09:57
URL: http://tinatre.blogg.se/
Postat av: Amanda ♥

tack :D

2010-05-09 @ 12:08:36
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/
Postat av: Henrik

haha ja varför inte?:) roligt med folk som bjuder på sig själv ju;) hahaxD



haft en bra helg?

2010-05-09 @ 19:53:06
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/
Postat av: Ebba

Fin blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-12 @ 14:02:22
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0